نظرسنجی موسسه Prorata نشان می‌دهد که اکثر یونانی‌ها ترجیح می‌دهند کامالا هریس به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شود.

پس از تغییر موضع حزب دموکرات آمریکا و معرفی خانم «کامالا هریس» به عنوان نامزد ریاست جمهوری این کشور، نظرسنجی سراسری موسسه Prorata نشان می‌دهد که از هر ۱۰ نفر، ۶ نفر مایل به پیروزی خانم هریس هستند و سه نفر از یونانی‌ها مایل به پیروزی ترامپ هستند. این نظرسنجی در میان ۸۱۳ نفر از افراد ۱۷ ساله و بالاتر انجام شده است. بر اساس نتایج، ۵۸ درصد از یونانی‌ها به «کامالا هریس» رأی می‌دهند، در حالی که ۲۶ درصد ترجیح می‌دهند ترامپ مجدداً به ریاست جمهوری آمریکا برسد. حدود ۹۰ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند که اگر «جو بایدن» در انتخابات می‌ماند و انصراف نمی‌داد، پیروزی دوم ترامپ پس از انتخابات ۵ نوامبر قطعی بود.

در مورد سوءقصد به دونالد ترامپ در ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۴، تنها ۴۳ درصد از یونانی‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کردند، بر این باورند که این سوءقصد واقعی بوده است. در حالی که یک سوم از آن‌ها مطمئن نیستند و ۲۲ درصد فکر می‌کنند که این یک اقدام صحنه‌سازی شده است. همچنین، ۶۴ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که بازگشت ترامپ به قدرت منجر به تحولات بدی خواهد شد. 

کنستانتینوس تسیسلیکیس، استاد دپارتمان مطالعات بالکان، اسلاو و شرق‌شناسی، معتقد است: «اگر ترامپ اقدامی مثبت انجام دهد، پایان دادن به جنگ در اوکراین خواهد بود، اما او احتمالاً برعکس این کار را در خاورمیانه انجام می‌دهد. ترامپیسم به طور کامل با ویژگی‌های راست افراطی و پوپولیسم راست افراطی کلاسیک یکی شده است.»

آقای Themi Tzima، دکترای حقوق عمومی و علوم سیاسی از دانشگاه ارسطو تسالونیکی و پژوهشگر فوق دکتری، بیان می‌کند که یونانی‌ها به تمامی حقایق دسترسی ندارند. او توضیح می‌دهد که اگر از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی خواسته شود یک یا دو مورد از برنامه‌های ترامپ یا کامالا هریس را نام ببرند، اکثر آن‌ها قادر به پاسخ دادن نخواهند بود. به نظر می‌رسد که یونانی‌ها درک کاملی از برنامه‌های ترامپ ندارند. وی بر میزان تأثیر رسانه‌ها تأکید می‌کند و می‌گوید که نظرات مردم درباره ترامپ و اینکه چه کسی او را شکست می‌دهد، به وضوح تحت تأثیر خط رسانه‌های غالب یونان شکل گرفته است.


منبع: نافتومپوری‌کی، ۲ آگوست ۲۰۲۴
لینک منبع

کد خبر 20804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =